efter regn kommer solsken (Tisdag)







Jag är så värdelös, jag hatar mig själv. Varför gör jag mig själv besviken igen ?Jag fyllde år för exakt en vecka sen. Jag var på en någolunda bra vikt då, men den drömmen skulle ju självklart krossas i tusen bitar. Nästan hela veckan har inneburit massa mat,varit på massa bjudningar, varit svag och stoppat hur mycket som helst i munnen, och det gör ont varje jävla gång men ändå har jag inte stoppat mig själv.

MEN NU FÅR DET FAN VARA NOG! Jag blir rädd för mig själv när jag ökar såhär i vikt, rädd för att jag vet att jag tappat kontrollen, jag blir så tjock och uppsvälld och gasig, har tagit 12 stycken laxerande nu iallafall. Nu jävlar ska det bli ändring. Jag är fortfarande sjuk nu, och min kille säger hela tiden att jag måste äta eftersom jag är sjuk, jag ska sluta lyssna på honom nu, och mina vänner tyckte gott att jag kunde unna mig äta gott eftersom jag fyllt år, JA, jag fyllde år i onsdags ja, men det är inte min födelsedag varje dag.

Jag vill också kunna njuta lite av den här sommaren, jag lovade mig själv att den här sommaren skulle bli annorlunda, jag skulle vara grymt smal och vacker och kunna bära vilka kläder jag vill. Den drömmen känns så långt borta just nu. Jag måste ta mig i kragen nu, kan inte falla mer nu.

 Var förbi loppis för någon dag sen och hittade en bok jag var tvungen att köpa.
" Viktiga boken, från godisråtta till storlek 38" Skriven av Charlotta Flinkenberg som var Chef redaktör på mode magasinet Glamour och var också det på  vecko Revyn tidigare, proglamledare också.

Hon skriver om sitt liv som fd mat och socker missbrukare och om hur hon bestämde sig en gång för alla att banta ner sig totalt och förbli smal. (25 kg) Hon skriver om massa diet tips / råd och fällor, och hur man hindrar att smyg äta. Hon driver  med sig själv om att vara tjock, och ja, det verkar vara en riktigt bra och rolig bok med andra ord.

Ska börja läsa den nu inatt tänkte jag. Ska försöka att inte visa mig ute nu tills jag är tillbaka igen. Och min mens kommer komma snart också. så ja, jag är extra känslig och uppsvälld nu och jag hatar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0