Bantar soppan








bild tagen



Okey, jag borde egentligen sova nu, ska upp om 6 timmar.
nu kommer jag verkligen inte gå ner i vikt. Jag har suttit och letat nu som en tok på internet efter recept på den klassiska bantar soppan / sopp dieten. Och det står ju olika på nästan alla, i vissa fall ska man ha selleri, och vitkål, men i mitt recept som jag kollade i boken skulle man ha  fänkåls stånd och grönkåls stånd (om det fanns)

Jag hatar när det är så, för nu känns det som att jag gjort fel? fast jag följde receptet. Jag är sån, det måste vara perfekt, nu kommer jag gå och störa mig på det här skitlänge, men jag ska ändå fortsätta köra på soppan, jag har ju gått ner lite nu ialla fall, bara att kämpa på som sagt.

Receptet som stod i min vikt bok som charlotta flinkenberg ( boken som jag nämnde tidigare) är följande ungefär,

6 stora lökar
2 Gröna paprikor
6 skalade tomater
1 fänkåls stånd
1 grönkålsstånd (om det finns)
jag tog även morötter ( ca 5 stycken)

1-2 tärningar kycklingbuljong ( jag  tog grönsaks buljong)
, peppar, curry, vitlök, cayene / chili (krydda på efter smak)


Först ska man skära grönsakerna i bitar, lägga i en stor gryta. Fylla på med vatten, smula i buljongen och låta koka upp. Koka på hög värme i 10 minuter, låt sedan puttra tills allt är mjukt.

NU SKA JAG SKRIVA SOM DET STÅR I BOKEN.

 
Du får äta hur mycket du vill av soppan, under kuren får du bara dricka vatten (ej kolsyrat) heller ingen alkohol, kaffe te och  UTAN mjölk och socker. Till en början får du bara äta soppan och grönsaker och lite frukt. Sedan kan man lä'gga till kyckling utan skinn, elr fisk om man vill. Näst sista dagen får du äta hur mycket kött du vill, MEN inge potatis.

FÖRDELAR -  Du går ner väldigt mycket på kort tid, du får ingen vitaminbrist och många känner sig pigg efter några dagar.

NACKDELAR - du kommer avsky soppan efter ett tag och bli tokless på den! Metoden gör att du fölorar muskelmassa eftersom du inte äter proteiner de första dagarna. Du kommer även bli svagare fysiskt fast du känner dig pigg.

HUR LÄNGE ? max en vecka
HUR MYCKET GÅR MAN NER ? 5-7 KG

Charlotta själv testade metoden och efter 3 dagar hade hon gått ner 3 kg, hon orkade inte fullfölja metoden eftersom hon var så less på soppan.

Man ska heller inte glömma att dricka mycket vatten. När jag sökte på receptet så hittade jag massa, på vissa står det att man ska äta massa andra saker till också,


här är ett liknande recept.


6st gul lök
2st burkar konserverade tomater (kan uteslutas, godare då)
1 mellanstort vitkålshuvud
3 buljongtärningar
2 gröna paprikor
4 morötter
1 selleristjälk
krydda efter smak

Ansa o strimla grönsakerna, häll i vatten så dom täckts. Koka i ca: 1 timme Smaka av med olja o ni vill.
Du kan äta så ofta och så mycket du vill av soppan, ju mer du äter desto mer går du ner i vikt.


Detta ska du äta utöver soppan:

Dag 1:
Ät alla sorters frukt (ej banan), gärna meloner.
Dag 2:
Alla sorters grönsaker, hur mycket du vill, kokta eller färska. Undvik ärter, säd o bönor.
Dag 3:
Alla sorters frukt och grönsaker ( ej banan eller potatis )
Dag 4:
Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.
Dag 5:
Ät 5-6 tomater och ca: 300g nötkött, försök att dricka 8 glas vatten
Dag 6:
Ät nötkött så mycket du orkar utöver soppan, samt grönsaker.
Dag 7:
Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker, sockerfria safter, the eller kaffe utan socker. Ingen soppa.

Sjukhuset lovar att du går ner 4-7kg på en vecka med hjälp av denna diet.
Du kan äta hur mycket soppa du vill, och ändå minska i vikt för att dessa ingredienser bränner kalorier i samma takt som du producerar.

Du kan följa dieten så länge du har ork och lust.





 Fan, nej nu måste jag sova. ska upp om några timmar. fyfan, godnatt.




Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för svaret! :) Men du äter väl inte allt det där andra? 8 bananer på en dag är ju sjukt mycket...

2008-08-17 @ 11:21:08
Postat av: trollbunden





nej absolut inte, skulle aldrig det. det är soppan, kanske någon frukt,lite ljuice utan socker, ah flytande helt enkelt ^^

2008-08-17 @ 20:48:14
Postat av: Isabelle

underbart tips!

2008-08-31 @ 17:56:47
URL: http://myskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0